Поради вчителям у роботі
Із замкненими дітьми:
• Розширюйте коло спілкування, знайомте з новими дітьми першим.
• Наголошуйте на перервах про користь спілкування, розпитуйте учня, що нового він дізнався, розмовляючи з іншими.
• Прагніть стати для дитини взірцем людини, яка ефективно спілкується, що дуже допомагає їй у житті.
• Залучайте (якомога частіше) до групових форм роботи, давайте завдання для колективної роботи. Ніколи не протиставляйте дитину колективові, припиняйте зневажливі зауваження однокласників.
• Введіть знакову систему оцінювання. Хорошу поведінку і досягнення винагороджуйте, не жалійте для такої дитини схвалення.
• Частіше проводьте хвилини активного відпочинку з легкими вправами і релаксацією.
• У класі бажано мати мінімальну кількість предметів, які можуть відволікти увагу.
• Спрямовуйте зайву енергію гіперактивних дітей у корисне річище - під час уроку попросіть вимити дошку, прибрати зошити.
• Введіть проблемне навчання, використовуйте у процесі навчання елементи гри, змагання. Більше давайте творчих завдань, уникайте монотонної діяльності.
• Давайте лише одне завдання за раз. Якщо учень має виконати велике завдання, нехай воно буде у вигляді послідовних частин.
- Періодично контролюйте хід роботи над кожною частиною, вносячи відповідні корективи.
• Створюйте ситуації успіху, в яких дитина могла б проявити свої сильні сторони. Навчіть ії краще використовувати їх, аби компенсувати порушені функції здоровими.
- Виховуйте навички роботи у класному колективі.
З агресивними дітьми:
• Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватись на вас, зрозумійте ії обурення: допоможіть усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
• Дочекайтесь, коли емоції вщухнуть, і тільки тоді розкажіть дитині, що ії агресія непотрібна у цій ситуації, все можна вирішити іншим, спокійним тоном.
• Учіть дитину розуміти себе й інших. Якщо дитина навчиться усвідомлювати свої почуття і почуття інших, вона зможе свідомо обирати форми боротьби і захисту.
• Спостерігайте за собою, щоб інколи ви самі не стали взірцем агресивної поведінки. Залучайте батьків, з'ясуйте, чи вони не подають негативного прикладу.
Із тривожними дітьми:
• Доручення для тривожної дитини мають відповідати віку, складні завдання прирікають малу дитину на невдачу, зниження самооцінки.
• Підтримуйте, говорить про впевненість у тому, що дитина зможе виконати завдання.
• Не порівнюйте досягнень малюка з успіхами інших дітей, дуже важливі оптимістичні прогнози.
• Не допускайте ситуацій змагання, публічного виступу.
Зменшити або усунути тривожність дитини можна за допомогою малювання, фізичних вправ, етюдів, читання художньої літератури, лялькового, настільного театру, ігрової
При роботі з інертними учнями:
• Не вимагати від них негайного включення в роботу - їхня активність у виконанні нового виду завдань зростає поступово.
• Варто пам'ятати, що інертні учні не можуть виявляти високу активність у виконанні завдань, а деякі взагалі відмовляються працювати в такій ситуації.
• Не треба вимагати від інертних учнів швидкої зміни невдалих формулювань, їм необхідний час на обмірковування нової відповіді, вони частіше додержуються прийнятих стандартів у відповідях, уникають імпровізації.
• Не слід проводити їх опитування на початку уроку, тому що вони з ускладненням відволікаються від попередньої ситуації.
• Треба уникати ситуації, коли від інертного учня потрібна швидка усна відповідь на несподіване запитання, інертним учням необхідно давати час на обмірковування запитання та підготовку відповіді на нього.
• Під час виконання не варто їх відволікати, переключати увагу на що-небудь інше.
• Небажано змушувати інертного учня відповідати на запитання з нового, щойно пройденого матеріалу, варто відкласти їх до наступного разу, давши можливість попрацювати вдома.
Комментариев нет:
Отправить комментарий